Wat postzegels met roze sneakers te maken hebben

Onlangs moest ik een brief posten, maar ik had geen postzegels meer. Na mijn afspraak reed ik naar het postkantoor. Ik stak mijn brief alvast in mijn tas, want dan hoefde ik niet meer extra te lopen.

Ik moest een nummertje trekken. Nog vier wachtenden voor mij. Zalig. Ik nam plaats op een bankje om mijn beurt af te wachten. Omdat ik niet gehaast was, had ik rustig de tijd om mensen te observeren. Niet oordelen, maar observeren. Dat op zich is al een goede oefening.

Aan de balie staat een vrouw van gemiddelde lengte en postuur. Ze droeg een kort roze gewatteerd jack. Daaronder draagt een lichtblauwe spijkerbroek, afgekleed met een roze sneaker op verhoogde witte zool. De zijkanten van de sneacker zijn gedresseerd met lichte en niet te opvallende bling bling. Aan haar linkerarm droeg ze in dezelfde kleur als haar sneakers een tas met kort hengsel. Op haar linkerarm draagt ze een goudkleurig hondje; halflang haar, glanzende vacht, grote ronde ogen en pluizige oren. De lippen van de vrouw zijn spekjes roze gestift. Haar teint is van een natuurlijke kleur en haar ogen stralen zachtheid uit. Op haar hoofd draagt ze een niet te opvallende blonde dot.

Als ik aan de beurt ben om mijn postzegels te bestellen, kan ik kiezen uit de standaard zegels, de zegels met allerlei dieren en de prioriteitszegels. In die volgorde oplopend in prijs. Ik koop de standaard zegels. Want hoe leuk de poezenzegels ook zijn, als ik thuis kom gaan ze de kast in. En als ik een envelop verstuur laat ik mijn envelop met zegel achter in een brievenbus. Dus voor wie koop ik dan die leuke zegel? Voor de bediende die de post sorteert? Of voor de ontvanger, die mij waarschijnlijk niet gaat bellen om mij te zeggen hoe leuk die zegel is. Als ik de zegels zou kopen dan koop ik die voor mezelf omdat de plaatjes mij een goed gevoel geven.

Dit verhaal gaat over het creëren van waarde. Over waarde toevoegen aan wie je bent en/of wie je wilt zijn. Wie je bent en wie je wilt zijn heeft alles te maken met emotie, met je gevoel. Waar voel je je goed bij? Wat voeg je toe of wat laat je weg? De vrouw aan de balie heeft bijvoorbeeld waarde toegevoegd in de vorm van een hondje en sneackers met bijpassende tas. Het bedrijf B-post verkoopt postzegels met een verhoogde emotionele waarde. Met als gevolg dat zij ook hun financiële waarde verhogen. Maar dat even terzijde.

Het maakt niet uit wie je bent en hoe je dat aan de wereld laat zien. De boodschap is, wees jezelf. Waarde gaat niet altijd over geld. Waarde gaat ook over hoe je je van binnen voelt. Om jouw innerlijke emotionele rijkdom te vergroten, geef ik je graag tien Waardevolle Waarde Tips om waarde aan jouw leven toe te voegen. Om je een emotioneel rijker mens te voelen.

Klik op de link voor de Tien Waardevolle Waardetips

Trouwens, toen ik thuis kwam, had ik de envelop nog steeds in mijn tas. Haha. Moest ik toch nog extra lopen. This is so me.

Volg Krachtig Anders via